Cannelloni

Cannelloni med getost
Bild lånad av Arla.se

Igår på alla hjärtans dag lagade jag och Minou två rätters middag. Till huvudrätt bjöd vi på Cannelloni. Första gången jag lagade det men det var verkligen superenkelt. Jag tog lite tips från befintligt recept men gjorde om det efter egen smak. Så här gjorde jag:

Färska lasangeplattor 6-8 st
Ruccola 50-100 g
1 burk kesella kvarg
1 paket fetaost
Kelda färdig pastasås tomat och creme fraiche
Valnötter
Ev russin
Västerbottenost


Grovhacka ruckolan. Blanda ruccola, hackade valnötter, russin, smulad fetaost och kesella. Klicka ut det på lasangeplattorna som du sen rullar ihop. Lägg dem på en smord form. Häll över pastasåsen coh strö över den rivna västerbottenosten...
Servera med en god avokado och tomatsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0