Intensivt

Mitt absolut bästa träningstips som har gjort att jag känner mej i bra form. Ett snabbt sätt att både bygga upp sina muskler och förbättra konditionen. Det är att träna OFTA och INTENSIVT. Passen behöver absolut inte vara långa. Mellan 10-30 min. Men kör järnet och maxa dej själv under den tiden som du kör. Arbeta med styrkeövningar i exemelvis intervaller. 50 sec aktivitet och 10 sec vila eller 30/10, 10/10 20/10 sec intervaller. Välj själv och variera dej från gång till gång.
Snyggast kropp anser jag att man får om man tränar allround träning. Dvs rör och använder kroppen i många olika sporter. Spela tennis, simma, löpträna, styrketräna m.m. Och den viktigaste kroppsdelen att tärna tycker jag är benen. Med benträningen så får du även snygg rumpa och stark bål vilket även ger en snyggare hållning.

Många av mina träningspass försöker jag klara av under eller intill ett arbetspass. Ofta går det inte att träna när jag är på jobbet eftersom det lätt blir avbrott av larm. Men då tränar jag helst innan jag börjar eller när jag slutar.

Här är ett vanligt av mina träningspass på jobbet:


Chillevippen och jag gör burpees med tuck jump. Hoppa ut i planken, gör en armhävning, hoppa in och gör ett upp hopp med knäuppdragning-klappa på knäna.




Möt hand och fot diagonal, håll stark planka så gott man kan. Tillbaka och gör en armhävning på ett ben. Byt sida och gör likadant.



Swings. Jobba med en tyngd. Svinga den mellan bena och nästan rakt upp. Jobba med höften när man swingar uppåt. Ut med bröstet och jobba med rak rygg.


Jag är fortfarande för klen för att göra chins på egen hand. Men med lite sötd så går det ganska bra...


Det är grymt mycket roligare att träna ihop med någon och det är betydligt lättare att pressa sej själv till max och göra lite mer än vad man hade gjort om man tränat själv. Tack chillevipen för ett bra och hårt pass! Och tack Andreas för ditt fotograferande:)
 

Huvudelen av passet var 12 min. Båda var helt slut efteråt. Vi arbetade i 50/10 sec intervaller. Sen avslutade vi med lite magövningar i samma intervalltid.


Kommentarer
Postat av: duktiga flickan

Nej nu är Jag trött på att läsa dethär inlägget,när ska du börja blogga igen ;)

2012-04-26 @ 08:56:25
URL: http://duktigaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0