Lucia

Traditioner. Jag tycker om traditioner. Det gjorde jag inte när jag var yngre, i tonårern. Då skulle man motsätta sej traditionerna. Men när den antiperioden gick över så började jag älska traditioner. Men det är svårt att hålla fast dem eftersom familjekonstelationer och annat hela tiden förändras. Nu är det hög tid att skapa egna traditioner. Idag infördes en ny tradition för min familj på Lucia. Vi lussade för våra grannar och bjöd dem på lussekatter och papparkaka. Minou satt och mös, påpälsad med luciaklänning och filtar i pulkan. Pepparkakorna låg knapriga i korgen och ljuslyktan lös klart i mörkret.
De var mysigt och vi blev bjudna på varm glögg i luciamörkret....






Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh, en sån söt liten Lucia!

2010-12-14 @ 10:04:16
Postat av: Mariana

Åå vilken liten vacker ljusdrottning.

2010-12-14 @ 16:20:22
Postat av: miranda

Tack!

2010-12-15 @ 21:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0