Tapas

Jag bara älskar tapas. Min absoluta favorit restaurang i stan är Indigo. Där rekomenderar jag att beställa tabla mix som är en stor tallrik fylld av goda tapas smårätter. Tallriken beställs efter antal personer som ska äta.
Matte och jag gör ibland tapas hemma och det gjorde vi ikväll fast vi båda var trötta efter fisket. Samt att jag även har hunnit med ett squash pass med en kompis.
Det är alltid roligt att laga tapas med Matte. Vi har aldrig några rätter bestämda i förväg utan båda två går loss med ideer och egna påhitt av allt som vi har i kylskåpet.

Idag blev det:
Vitlöksfrästa räkor
Marinerade grönsaker
Friterade bläckfiskringar
Gratinerad fetaost i ugn
Stekt halloumiost
Spenat och färskostfyllda tortilla snittar
Korvspett med kryddiga korvar
Fylld italiensk tunn salami med färskost och soltorkade tomater
Vitlöks och gräslöks dipp
Stark dipp med sambal olek








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0