Nöjd

När ska man bara var nöjd? Nöjd med tillvaron och livet? Jag är ju egentligen supernöjd. Jag har en underbar pojkvän, världens bästa dotter och ett fint hus. Jag är supernöjd med det. Men sen börjar jag tycka att pojkvännen jobbar för mycket. Jag sitter ensam hemma i huset och saknar honom, saknar närheten till allt i stan, hatar min skadadekropp, känner mej lågt prioriterad. Ja tankarna börjar snurra och får en enorm snöbollseffekt. Men efter nån dag stabiliserar sej tankarna och jag kan tänka klart igen. Då kan jag se allting positivt igen. Vad är det som händer i min hjärna när det blir sådär?  

När jag tänker på det sättet så ser jag inte allting som är bra runt omkring mej. Jag vet att jag då behöver nån som berättar det för mej, det kan låta banalt men så är det faktiskt. Jag vet att det finns fler tjejer som ä rhemma mycket med sina barn och mannen jobbar och sliter. Hur hanterar de/ni det? Jag vet ju att Matte sliter för vår skull med jobbet och för att bygga ut huset. Men när jag känner mej ensam så är det svårt att fokusera på de tankarna. Jag vet också att även jag har tusen om inte miljoner bollar i luften så det är verkligen inte bara Mattes fel att vi ses sällan. Nästan lika mycket mitt fel att vi inte ses. Men vad tusan tiden räcker inte till. Som jag sagt tidigare, dygnet har för få timmar, veckan för få dagar, månaden för få veckor och året för få månader...


Kommentarer
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Nöjd blir man aldrig, du vet ju hur vi har det Jenny. D sliter från morgon till kväll och jag försöker att hålla modet uppe men tycker att det är döden att leva shär... Försöker tänka att det är under en begränsad tid. Han tycker också att det är tråkigt. Mne det verkar som att detta trots allt tillhör en normal vardag för många... Men vi har höga krav i vårt land, tipp topp ska det vara innan man kan sjunka ner i soffan... Och jag känner dig, du har alltid ett tiotal bollar i luften så kanske värt att prioritera om för din del också=). Planera in gemesam tid tillsammans där ni bara är tillsammans, hela familjen utan några krav.. ?

2010-11-23 @ 22:00:39
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: Jossan

Innan Milo kom och vi hade Nova "bara" så åkte Joel till jobbet mellan 4-6 på morgonen o kom hem mellan 17-19 varje vardag, det mesta av helgerna går till vår torprenovering dit vi flyttar 1 feb senast ! Men när Milo kom så tog Joel beslutet att gå ner i arbetstid, så han jobbar mån-ons, mkt tid på torpet med förstås men det är en klar skillnad, tyvärr blir det ju skillnad i plånboken med men det är värt det ! Denna vecka ska han jobba mån-fre, och jag suckar stort ! Nej man e nog aldrig HELT nöjd ! Men tänker man efter så är man ju det !

2010-11-24 @ 06:46:58
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: miranda

Tack så skönt och höra hur andras vardag är. Jag vet att Davis jobbar mycket men det känns ändå som ni nästan alltid har mycket av helgerna tillsammans Amanda och det är värt mycket. Jag ska försöka börja prioritera lite annorlunda och vara hemma lite mer. Men jag vet också att jag behöver göra mycket saker i livet för att må bra och njuta.Jag tycker att livet är roligt och ska levas och det gör jag inte genom att endast vara hemma själv inom husets fyra väggar....



Ja Jossan håller helt med dej.Pengar e absolut inte allt....Familjen e så mycket viktigare...



KRAM

2010-11-25 @ 19:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0