Godmorgon godmorgon

Det är så himla skönt att vakna hemma. Inte ha någon stress att kliva upp och hinna iväg på något föutbestämt. Att titta åt sidan och se världens mysigaste lilla leende med två små riskorn som tittar fram. Ett glatt heeej hörs innan det bökas omkring och ska tittas ut genom fönstret och sagor ska läsas. Spökfarfars jam hörs från nedervåningen och sen de långa klorna som kommer närmare upp i trappan.
 
Sen ligger vi där alla tre och myser och pussas. Jo pussas och kramas gör vi alltid i stora mängder. Minou är jätte kramig, pussig och gosig av sej. Hon pussar och kramar på sin mamma och kissen så jag blir tårögd.
Sen tassar vi ner genom det kyliga huset och in till golvvärmen i badrummet. Vi tar en lång varm morgondusch tillsammans. Jag bara sitter och njuter och tittar på Minou när hon far omkring i duschen och leker och grejar med sina saker. Vilken lycka det är.

Efter några timmar somnar hon om igen i sin spjälsäng. Jag får en timma för mej själv. Egen tid att sitta att att göra vad jag vill med. Ta det lugnt. Jag njuter....Men jag njuter mer när jag en stund senare hör ett litet rop från övervåningen. Någon liten har vaknat. Hon är glad och sträcker glatt upp båda sina armar emot mej. Jag lyfter upp henne och andas in den mysiga barndoften....Den bästa doften i hela världen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0