Trerättersmiddag

Igår var det myskväll här hemma i Ölmbortorp. Förut innan vi fick barn så gick vi ofta ut och åt middag på reataurang. Av förklarliga själ har vi inte den möjligheten längre. Men jag är fortfarande en gourmand som gillar god mat lagad med omsorg och kärlek. Så igår lagade jag trerätters middag här hemma till mej och Matte.

Så här såg menyn ut:

Pilgrimsmussla med parmainlindad sparris.

Västerbottenost kyckling med rostad mandel.

Coco Lau-Lau.


Bild lånad från www.recept.nu




Bild lånad från www.recept.nu

Västerbottenostkycklings receptet fick jag ur mina fina kokbok - Västerbottenost! Den fick jag av en vän på min examensdag när jag blev sjuksköterska. Det finns jättemånga fina och goda recept i den boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0