Leksaksnostalgi

Min mamma var ganska noga med att spara leksaker, skolmaterial och annat från när vi var små. Allt fanns packat i kartonger i garderoberna i mitt föräldrahem. Min föräldrar sikljde sej när jag var 12 år och pappa bodde kvar i huset. Leksakerna och allt anant blev också kvar i garderoberna.
Hans nya tjej flyttade in med sina barn som var små. De lät de barnen, mestadels den lilla tjejen på tre år att använda mina gamla leksaker. Hon var inte särskilt försiktig med dem och hennes mor brydde sej inte ett skvatt om mina saker. Så mycket av det är idag förstört eller försvunnet. Jag vet att hon kastade en hel del av mina kära leksaker. När min pappa några år senare flyttade därifrån så tog min mamma över leksakerna. Hon frågade mej som då var tonåring vad jag ville ha kvar. Just i det läget så brydde jag mej inte värst mycket och ytterligare saker kastades.

Men en del av mina absoluta favoritleksaker har jag haft kvar. Igår var jag och Minou uppe på min vind och hämtade ner en del av dem. Det jag lekte absolut mest med och som jag gärna hade haft kvar komplett var mina familjedjur. Det blev en succe även för Minou och djuren är nu utspridda över hela lägenheten...








Hittade även tre råttor. Jag samlade på dem och hade betydligt fler:( De köpte jag på Ulandsboden, numera världens affär. Min farmor jobbade ideelt där i många år och jag var ofta hos henne och hjälpte till. Sen önskade jag mej råttorna när jag fyllde år och i julklapp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0