Första gungningen

Vi var ute och gick runt staden en dag och hamnade i statsparken. Ibland saknar jag Örebro med närheten till allting och till livet och rörelsen. Går man omkring lite så träffar man alltid folk man känner. Men nu på våren är det underbart att bo på landet och kunna vara ute på sin egen tomt och greja och fixa. Idag har det såtts rödlök, gul lök och morötter i landet. Förra året lyckades jag mindre bra med mina odlingar. Matte skäller jämt på mej för att jag är så värdelös med mina gröna fingrar. Tomaterna skulle ju vattnas minst två gånger om dagen och vem har ork till det? Sen planerade de in att bli mogna lagom till förlossningstider. När vi kom hem från förlossningen var alla tomater döda. Nu har glasrutorna i växthuset gått sönder pga snön. Kanske lika bra det för då har jag en anledning att inte odla tomater igen:)


Minou gungar i Statsparken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0