Livrädd

Jag blev riktigt riktigt rädd förut idag. Minou satt och lekte på golvet och drog ut understa kökslådan där vi förvarar plastpåsar, folie och glapack. Hon satt och lekte med det och jag skurade köket. Heltplötskigt hör jag hur hon harklar och harklar och får svårt att få luft. Jag tar direkt tag i henne och vänder henne upp och ner och dunkar över ryggen. Sen vänder jag och tittar i hennes mun och ser en foliebit ner mot halsen. Jag petar en ett finger och lyckas fiske upp folien. Hon gråter av rädslaoch jag skakar som ett asplöv.
Matte verkade mest bli arg och tog tag i foliepaketet och slängde in det i skafferiet.

Senare under dagen sitter jag i vardagsrummet och Matte lagar mat medans Minou leker på golvet nedanför honom. Helt plötsligt börjar hon harkla sej igen och Matte tar snabbt tag i henne och vänder upp och ner. Då ramlar det ut en liten hårtsnodd ur munnen på henne.

Jädrans unge att stoppa allt i munnen. Nu måste jag införskaffa en magillestång som jag får ha i beredskap för att plocka upp föremål ur halsen på henne eftersom det verkar vara ett återkommande problem...Ush jag blev verkligen livrädd x2...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0