Oplanerad grillkväll

Min bästa vän Evelina var hemma i helgen (hon bor i Götebrog). Förr umgicks jag väldigt ofta med alla i det gänget. Hennes pojkvän och hans killkompisar med eller utan tjejer. Det har blivit mindre umgänge med dem sen Evelina och Johannes flyttade härifrån men när alla väl ses så är det superskoj. Jag mår så bra av deras sällskap. Naturliga och knäppa hela högen.
Vi var hemma hos ett par som percis köpt hus i Norra bro. Det var tre par och jag med Minou. Matte ville inte med på grillkvällen. Men han gick miste om något alldeles utsökt i matväg. Jag fick en "Solsidan" känsla när Kim stod i sitt nya hus framför sin splitternya grill och grillade det ena efter det andra. Glazerad fläskytterfile, hela tomater på spett, halloumiost, paprika, lök och zuccini, vitlöskmarinerade chapminjoner, färsk sparris i folie, kryddiga korvar och en rotgrönsaksgratäng till det. MUMS!
Sen drack vi vin och öl hela kvällen och satt i soffan och småpratade. Minou hade tyvärr svårt att somna vilket hon har ibland när vi sover borta.
Vi blev iallfall väldigt väl omhändertagna som gäster. Fast att jag inte känner det här paret särskilt bra så erbjöd de oss att komma och sova där när vi vill. De är så gästvänliga och snälla att jag blir rörd...

TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0