Johnny Cash

I förrgår gick en av mina absoluta favort filmer på tv. Walk the Line. Jag älskar den verklighetsbaserade storyn om Johnny Cash. Skådespelarna gör en utmärkt och alldeles trolig skildring av de riktiga personerna. Joaquin Phoenix verkar vara född till rollen som Johnny Cash. Musiken är helt fantastisk. Jag bara älskar hans underbara röst. Joaquin Phoenix är även fantastisk att vila ögonen på honom. Jag älskar filmer med lyckliga slut och Walk the lines avslutning är perfekt. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar....Själv önskar jag ibland att jag också växte upp på 60-talet. Då kanske Johnny Cash och jag hade gift oss istället för June Carter:)


Folson Prison

I hear the train a comin'
It's rolling round the bend
And I ain't seen the sunshine since I don't know when,
I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' on
But that train keeps a rollin' on down to San Antone..
When I was just a baby my mama told me. Son,
Always be a good boy, don't ever play with guns.
But I shot a man in Reno just to watch him die
When I hear that whistle blowing, I hang my head and cry..

I bet there's rich folks eating in a fancy dining car
They're probably drinkin' coffee and smoking big cigars.
Well I know I had it coming, I know I can't be free
But those people keep a movin'
And that's what tortures me...

Well if they freed me from this prison,
If that railroad train was mine
I bet I'd move it on a little farther down the line
Far from Folsom prison, that's where I want to stay
And I'd let that lonesome whistle blow my blues away.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0