Nostalgi marknad

Jag har varit i Mullhyttan hos mamma hela helgen. Det har varit mullhyttemarknad där. Pålördagen gick jag, mamma, Dang, Mio och Minou tillsammans på marknaden. Desto äldre jag har blivit desto mer uppskattar jag traditionella aktiviteter. Jag tycker det är urmysigt att strosa omkring bland stånden och rpivsmaka allt från ostar till fisk och korv. Jag passar även påatt handla lite delikatesser som annars är svårare att få tag på. Jag köpte fleragoda ostar - fetaost i olja, bredbar getost med vitlökssmak och en pepparkryddad chevreost. Sen köpte mamma och jag en varmrökt regnbågsforell som vi åt till lunch ihop med färsk potatis och en supergod cremefraiche röra med citrondill. Dang som är thailändare var inte värst förtjust i fisken utan åt spagetti och köttfärssås istället. Ombytta roller:)


Skulle gärna ha köpt alltihopa, ostoman som jag är....

Super goda regnbågen

Jag och Nosan har fått napp

Dang och Mio fiskar

Mor och dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0