Älskade trollunge

Jag har en liten systerson som är precis ett år äldre än Minou. Sitter och tittar på lite bilder av honom. Han är ett väldigt sött litet charmtroll. Jag är glad att Minou har en kusin vilket är bättre än noll. Från Mattes sida verkar det som det kommer dröja med kusiner. Själv har jag fyra kusiner. Två på min fars sida och två på min mors sida. Alla grabbar. Vid alla högtider och familjesammankomster har det alltid varit roligt under uppväxten med kusinerna. Jag hoppas Minou och Mio kommer ha mycket glädje av varandra. För man vet ju aldrig ingen av dem kanske kommer få syskon. I dagsläget känns det väldigt avlägset för min egen del. 

Att genomgå ytterligare en graviditet och förlossning är för mej helt orimligt. Men min graviditet var väldigt plågsam. Det tog 41 timmar från första värkarna tills den lilla marodören var ute och då fick hon hjälp med sugklocka. Ett av mina starka minnen är när den kvinnliga doktorn hänger med all sin kraft i sugklockan mellan mina ben och säger till sina kollegor
- Det går inte, jag får inte ut bebisen. Men som alla andra bebisar så kom tillslut även Minou ut i friska luften.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0