Sjuksköterska

Nu har jag jobbat mina fyra första pass som medicinskt ansvarig sjuksköterska på ambulansen. Det har varit jätteroligt och lärorikt. Jag har gett mer läkemedel under dessa fyra arbetspass än jag gjorde under hela min inskolning under våren. Är det inte lite märkligt? Men jag tycker bara det är roligt och för min del lärorikt och nyttigt. Jag har behandlat några allergiska rekationer, kramper, hjärtsvikt och smärtlindrat vid frakturer.

Idag reponerade jag min första fraktur. En underarmsfraktur troligtvis av både radius och ulna. Det var ganska enkelt. Det knakade till lite sen kände jag hur benen lade sej på plats.

Nu är jag ledig hela helgen och ska bara njuta av det fina vädret och tillbringa all tid med min lilla norpunge.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0