Ens bästa sidor

Alla har vi bra och dåliga sidor. Tillsammans med vissa människor kan ens egenskaper vara positiva medans samma egenskap ihop med andra inte alls passar bra. Ibland kan det vara bra att ransaka sej själv och försöka se på sej själv objektivt. Jag vet med mej att jag ibland kan låta sur, tvär och hård. Ibland är jag det men oftast inte, fast att det kan verka som det. Min mamma har samma problem och man kan lätt missuppfattas. Jag försöker iallafall kontinuerligt att arbeta på mina mindre bra egenskaper och utveckla mina bra och de som jag vill ska lysa igenom.
Några av mina bra egenskaper är att jag oftast har lätta för att prata med alla sorters människor. Jag har lätt för att att till mej kritik och vilja göra förändringar.

Just nu vill jag försöka att ändra en relation till en person i min närhet och få den att bli mycket bättre. Jag älskar denna människa men ofta har vi svårt att uppskatta varandra. Jag ska iallafall försöka göra ett helhjärtat försök. För genom att ändra sej själv kan man ändra på andra.


Här visar iallfall mina katter upp sina bästa sidor...


Kommentarer
Postat av: Johanna

precis...klokt där..att det bara är sig själv man kan förändra alltså... "Resultatet av min kommunikation är den respons jag får" brukar vi alltid lära ut på jobbet och det är ju så sant som det är sagt :-) Hoppas allt är bra med dig o familjen..

2010-05-14 @ 14:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0