Telefonterror

Jag saknar min mamma. Jag saknar henne av många anledningar, men en av anledningarna är vår täta telefonkontakt vi hade när hon var hemma i Sverige. Jag är lite telefonberoende och som värst är det när jag åker bil. Jag bara måste prata i telefon då. Ibland bestämmer jag mej för att inte ringa men brukar inte kunna hålla det ändå. Mamma kan jag alltid ringa. Vi pratar om allt och ingenting. Hon svarar alltid och tycker också om att sitta långa stunder i telefon.
Vistt jag ringer mina vänner och Matte. Matte blir numera ganska trakaserad men det är ändå inte samma sak som att ringa till mamma. Det blir inte heller riktigt samma sak att ringa henne när hon är i Thailand. Det blir inte samma enkla vardagliga prat eftersom det inte blir lika ofta och spontant.
Nu ska jag kolla upp vad det kostar att rinag från mitt nya abonnemang till Thailand.

Mamma kom hem för jag längtar efter dej.....


Kommentarer
Postat av: Jossan

Förstår dig ! Jag e mammaberoende med, går det en vecka känns d jobbigt ! Nova e också beroende av mormor o morfar :-) ! Kommer hon hem ofta? Thailand låter härligt iaf !

2010-10-12 @ 09:30:46
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack,jag saknar ocksa alla vara samtal,men det gar att ringa hit ibland,skont att bara hora rosten.

2010-10-12 @ 11:31:45
Postat av: Mariana Hjorth

Förstår dig gumman, jag saknar henne också.

Å ja, både hon och du kan prata i telefon!!!!!

Men blir det för besvärligt så finns jag också här för dig min goa vän,så det är baar att lyfta luren. Kram från mig.

2010-10-13 @ 09:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0