Spådommar

Jag ser fram emot en lugn kväll hemma. Softandes i soffan framför idol. Det är bra att idol finns. Så skönt att slappa till på kvällskvisten. Imorgon blir den en dag med två av mina tejekompisar. På dagen ska jag träffa en tjejkompis och jag ska bli spådd utav henne. Det ser jag mycket fram emot. Spännnande att se vad framtiden kommer visa. Jag tror lite lagom på sånt. Förr tyckte jag allt var buff och båg men sen fick jag en egen upplevlse och nu kan jag inte annat än att tro ellerj ag vet att det finns personer som ser mer än oss andra.

När jag var 21 år jobbade jag som säljare för sminkföretaget Loreal. Jag var i Uppsala och jag och en tjejkompis där gick ut och drack några pilsner på ett litet hak.
Jag behövde gå på toaletten och i kön träffade jag en tjej. Vi hamnade båda samtidigt inne på toaletten. När jag kissade stod hon vid handfatet och sminkade sej. Plötsligt börjar hon berätta saker om mej. Sanna saker. Hon säger att hon har förmågan att se saker bakå toch framåt i tiden. Om hon får ta på mej så blir det enklare för henne.
Hon får hålla i min hand. Som i trans börjar hon rabbla saker ur mitt tidigare liv. Allt är sant, vartenda ord. Hon berättar om mina syskon. Att jag har en syster och ett till syskon som inte är ett biologisk syskon. Vilket stämmer med min fosterbror Mikael. Hon berättar om tidigare relationer, nämner inga namn men beskriver dem utförligt, hur de har påverkat mej och satt sina spår. Hon rabblar många, många fler sanna saker.

Men sen berättar hon en sak till. Hon säger att jag inte kommer få barn ihop med min pojkvän. Jag var i ett annat förhållande då som var seriöst. För mej var det självklart att vi någon gång i framtiden skulle få barn tillsammans. Det var det enda jag kände efter vårt möte som inte stämde.
Nu är jag i framtiden och vet att vi aldrig fick barn tillsammans. Så även den saken hade hon absolut rätt om. Jag vet att hon aldrig överhuvudtaget på något vis skulle kunna fått denna information från något annat håll. Vi var totala främlingar för varandra.

Hon var enäggstvilling och hennes syster kom efter en stund och sa till henne att sluta och suckade över att hon åter igen stod och använde sin förmåga. Tjejen hade tidigare fått relationer att gå kras för att folk verkligen hade velat veta om framtiden och hon hade berättat för dem.

Jag vet nu också att det finns människor som har en förmåga utöver det vanliga. Tyvärr vet jag att de allra flesta bara leverar hokus pokus. Men jag är nyfiken inför morgondagen och tycker att det ska bli en rolig grej.

Jag hoppas jag blir spådd om en lycklig och ljus framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0