Måste få gnälla...

Livet på en liten pinne. Imorse gick jag upp i tid. Det var min tur att köra Minou till dagis. Jag smyger upp två min innan klockan ringer (Ja jag vaknar oftast av mej själv innan den ringer eftersom jag är så orolig att försova mej). Tassar försikgt ner för vår knakande trappa, jag vill inte väcka minigrisen riktigt än. Först vill jag kissa, tvätta av och sminka mej i lugn och ro.
Sen väcks den lilla grisen och frukost dukas upp framför bompa. Vi har nämligen inget kök så nu äter vi framför tvn.

Jag är lite lätt stressad när jag ser att hon tar de minsta små tuggorna som är möjligt och äter i slowmotion. För att inte stressa henne så förbereder jag precis allting annat som måste göras klart innan avfärd.
Men jag inser ändå efter en halvtimma att hon inte kommer hinna äta upp macken så jag säger att hon får äta färdigt den i bilen. Jag hoppas på ett under att hon ska ha en bra påklädningsdag. Men det har hon inte och vi fajtas i en kvart om kläderna innan hon tillslut har dem på.

När vi precis ska till att kliva ut genom dörren känner jag plötsligt att det blir kladdigt i trosorna. Konstaterar ganska snabbt att jag fått mens och blir ytterligare några minuter sen.

Barnvagn i bagage luckan, unge i barnstolen, skrapning av isiga rutor och iväg nerför isgatan mot dagiset. Avlämning och iväg mot jobbet där vi idag och även imorgon har en gedigen mycket viktig utbildning. Världens trafik hela vägen in till staden. Jag få andas lite extra ett par gånger och tvingar mej att behålla lugnet. Väl framme så finns det som vanligt inte en enda jävla parkeringsplats. Fattar inte hur landstingsdirektörerna har tänkt när de har tagit bort ett stort antal parkeringar när det redan från början var kris (innan ombyggnationen).

Får åka hela vägen ner till slussen och parkera.....Spatserar upp till sjukhuset och anlände till kursen nästan 10 min för sent!

Sen tampas jag hela dagen med mensvärk eftersom jag i alla hast inte fick med mej mina oersättliga Orudis tabletter. För övrigt för att ytterligare läghga till lite gnäll så har jag haft en olidlig smärta i ryggen hela dagen vilket jag ofta får vid mycket stillasittande på obehagliga, hårda, pinnstolar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0