4:e

Nu har jag gjort fyra tappra försök att få igång en brasa. Känner att jag vill ha lite mer värme hör hemma än 15 grader. Men nu ger jag upp. Vanligtvis brukar det inte vara några problem men bara för att jag fryser halvt ihjäl så muckar kaminen gräl med mej....

För övrigt kände jag mej som en riktig super människa innan jag insåg att jag inte lyckas få igång en brasa.

Därför att:

Jag lyckades köra upp bilen för alla backar och parkera den utanför huset trots att det inte var plogat och snön räckte upp till himlen.

Jag släpade in alla tunga matkassar och en sovande Minou som jag lyckades bevara sovande och fick i säng utan problem.

Jag pulsade genom all snö till vedbacken och hämtade in massa ved.

Sen ska det stå här att jag fick igång en brasa och värmde upp huset så vi slapp frysa (men det vore lögn att skriva det).

Jag gjorde iordning mat till mej själv och katterna innan jag ens hunnit genom ytterdörren.

BURR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0