Alkohol

Först var jag gravid i 9 månader, sen ammade jag i ett halvår. Sen var Minou så liten att det inte var många tillfällen jag kom iväg på "kalas". Så jag kom bort ifrån alkoholdrickandet under en gasnka lång period. Nu är jag i full gång med träning och pririterar det väldigt högt. Att då dricka alkohol en kväll förstör för dagen efter då jag är alldeles för lam och bakis för ett hårt träningspass.
Jag förlorar även värdefull tid med Minou eller för andra aktiviteter genom att istället ligga och ojja mej i sängen. Nämnvärt roligt att vara för full tycker jag inte heller att det är. Jag gjorde mitt försök under gårdagskvällen men om jag analyserar det hela idag så inser jag att jag hade haft precis lika trevligt utan de två sista ölen. Vilket även hade medfört ett piggare tillstånd idag. Däremot uppskattar jag att tillsammans med en tjejkompis sitta och håva i sej en flaska vin och bli halvfulla och skvallra bort natten.
Summa sumarum så är livet så himla mycket roligare än att bara supa bort.
Jag kanske är tråkig...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är definitivt inte tråkig, bara förnuftig som välkomnar en annan fas i livet :) Jag känner precis likadant som du..men ibland får jag för mig att jag fortfarande är som förr, och då ångrar jag mig alltid dagen efter när en hel dag försvinner o blir bortkastad.. visst det är väl värt det nån gång ibland, men ytterst sällan! skulle dock gärna ta ett glas vin med dig nån gång o snacka lite skit utan barnen :) vi kanske kan få till nån kväll här framåt sommaren o bubbla lite :) kramis

2011-05-08 @ 18:51:29
Postat av: Bodypalace

fin header, gillar dom mysiga bilderna längt ut till höger ;)

2011-05-08 @ 19:46:26
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0