Sjukdom i amerikat

Jag är nog bland den friskaste människan jag känner...Min dotter är en annan av dem. Hon har haft feber en eller två gånger i sitt liv. Jag kan räkna fingrarna på en hand de gånger jag varit sjukskrivern i mitt liv.

Men tro på fan att jag tre dagar innan vi skulle åka till Florida fick 39 graders feber. Jag kämpade mej igenom en natts arbete men hade lyckan att arbeta med en förstående kollega så jag slappp vårda några patienter och fick iställer agera som "pling plong taxi" chaufför.

Dagen innan avresa skulle ja ha en uppkörning i min blåljusutbildning för att eventuellt komma ännu ett steg upp i körbehörighetsgraden. Men det var inte att tänka på eftersom jag inte kom ur sängen på morgonen.

Men iväg kom vi och skit mådde jag. Ditresan var hemsk. Minou sov max en halvitmma på 16-18 timmars resa. Jag hostade som en gnu och var allmänt hängig.

Dagen efter ankomsten låg även Minou i feber. Vilken lycka! Sen hade hon feber i flera dagar och åt i stort sett ingenting på 7 dagar utan drack endast mjölk. Disneyland såg hon kisandes från barnvagnen när hon inte skrek åt Musse pigg och stackars Nalle Puh. Ungen hade lätt sålt billigt på en auktion och hennes föräldrar var mer utvilade hemma än efter en veckas semester med henne.

Trots det och att Matte slarvade bort sitt bankkort, överansträngde en fot och knappt kunde gå, vi fick parkeringsböter, körde en hel del fel och Minou och jag var sjuka så hade vi det fantastiskt.

Jag ÄLSKAR USA! underbara människor. Jag fattar inte hur de orkar vara så himla trevliga, gästvänliga, glada och spontana hela tiden. Själv känner jag mej numera som värsta butterkakan. Men vi svenskar är helt klart ett jävligt tråkigt och surt folk...

Det var grymt coolt att bara hänga på beachen och glo på alla unika, annorlunda och egna människor. Där finns verkligen alla slags människor samlade på ett ställe. En sak som var negativt var att det var fruktansvärt dyrt. Att käka en skaplig frukost kostade 300 riksdaler och mer för en vettig måltid om man inte ville dricka vatten och käka pommes frites coh hamburgare varje dag. Vilket det böev en hel del av iallafall. Så numera spyr jag på bara tanken av en fettig burgare. Inga pommes frites eller burgare för min del de närmaste två månaderna.

Även om jag vet att jag inte gått upp i vikt eller att min kropp har förändrats något så är känslan i mej själv inte bra. Ingen träning på tre veckor pga sjukdom och sen bara massa skräpmat....När jag är frisk är det nya träningsfreaks Jenny som kommer tillbaka igen, var så säkra.

Här kommer lite bilder ifrån resan!

Vi börjar med de härliga beachbilderna!!!!

Äntligen Miami, beach, sol och hav...!


Bästaste unge!


Familjen sjukdom


Underbara Miami


Lek och sandslottsbygge


Nu vaknar Minou så jag får fortsätta på detta inlägg med fler bilder imorgon....KRAM så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0