Ett härligt nyår

Jag hade ett underbart nyår. Trots att det kantades av en hel del spyor, fylla och bråk. Jag var nämligen på jobbet.
Blev lite besviken när jag först kom till jobbet och vi inte skulle få någon god nyårsmat. Av jobbet fick vi endast en smörgåstårta och det är inte direkt en favorit hos mej. Men jag styrde och trixade lite. Lyckades inhandla lite mat för en tvårättersmiddag. Vi (tre besättningar som var i tjänst) hjälptes åt att tillaga den (fast det var mest jag och Sara, den enda andra kvinnan där den dagen som egentligen stod för matalagandet).

Och tro det eller ej men alla tre besättningar lyckades vara inne precis samtidigt så vi tillsammans fick avnjuta en fin nyårsmiddag. Men direkt när sista tuggan var tuggad så drog det igång.

De flesta utlarmningarna löd såhär: Medvetslös vuxen andas som vanligt. Ja ni kan juh dra er egen slutsats vad orsaken var till det tillståndet.
Där emellan lyckades vi även få till att studera lite nyårs raketer vid vårt underbara slott. Maffigt skådespel!

Sen körde vi ytterligare några medvetslösa men andas som vanligt, nån som hade smällt av en raket i handen och andra små blästror och åkommor.

Men att jobba ihop med ett härligt gäng är riktigt skoj och vi hade roligt hela natten trots att kroppen arbetade lite på övertid. Fem på morgonen stöp jag i säng för att åter väckas upp för nytt larm klockan tio...Faktiskt utvilad!

Hann även med lite jävelskap för ett par kollegor. Jag och min kollega vek snyggt och prydligt tillbaka deras sängkläder i deras nybäddade sängar och lade tillbaka de privata sängkläderna i deras väska igen och bäddade på det almänna täcket och överkastet och kuddarna igen. Så när de skulle krypa ner i sängen efter en hård natt så var de tvungna att ännu en gång bädda iordning sina sängar....


Kommentarer
Postat av: Eline

Hej! Tittar in här ibland. Våra barn är i samma ålder o är spännande att läsa om ditt jobb :) Verkar som ni fick en bra jobbarnatt.



God fortsättning!

2012-01-08 @ 20:07:41
URL: http://eleline.blogspot.com
Postat av: miranda

hej Eline vad roligt att du gillar bloggen. Sorry och min inspiration för tillfället är på en låg nivå...KRAM!

2012-01-09 @ 14:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0