Thaiboxning

Igår var jag i Göteborg och coachade tre thaiboxare från klubben. Jag är så stolt så jag nästan spricker. Vilka enormt duktiga fighters de är. Josefin som aldrig tävlat förut gick första matchen och jag var nog lika nervös som henne. Men det hade jag inte behövt vara för hon var grym. Jag har precis tittat på matchen igen eftersom vi filmade dem. Allt känns annorlunda när jag tittar på filmen igen utifrån vad jag kommer ihåg från macthen på plats.

Andra och tredje matchen tävlade två grabbar från klubben som båda tidigare gått matcher. De vann ganska solklart sina fighter.

Vi har så klart lite extra ögon på oss eftersom vi är de enda som har en tjej (jag) som coach i ringhörnan. Det gör att jag känner en extra press men blir såklart extra glad när vi presterar bra och vinner. Då känner jag mej grymt stolt när vi vandrar ut från arenan.


Här käkar v ilunch innan matcherna börjar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0