Bodyrock


Jag fortsätter tjata lite om bodyrock. Just därför att mycket av mitt fokus ligger där nu. Jag tycker att Zuzana har en grymt snygg kropp. Inte för stora och bitiga muskler utan snyggt allroundtränad.

Jag tipsar alla som har svårt att ta sej iväg till gymmet och ständigt lider av det dåliga samvetet att man tränar för lite att besöka denna hemsida. www.bodyrock.tv.

Idag var det ett riktigt tufft pass men ändå bara 16 minueter långt. Jag tränade efter jobbet på brandstationen nere i Byrsta och en brandman skötte tidtagningen åt mej. Det var extremt bra då jag inte på en enda sekund fuskade med tidtagningen. Varje rond blev exakt 50 sekunder lång med 10 efterföljande sekunders "vila". Han pushade även på mej hela tiden vilket gjorde att jag kämpade på extra mycket och verkligen, verkligen tog i allt jag orkade och kämpade det där lilla extra.

Från början hade jag en medtränande men efter tre och en halv rond var det bara jag kvar:) som slet igenom alla sexton ronder. Han gav upp. Men det är ett av problemen som kan uppstå när man tränar ihop. Man tävlar för mycket med varandra att man tar ut sej för fort och sen inte klarar av att fullfölja träningen. Man ska istället fokusera mest på sej själv och utmana och sin egen kapacitet och förmåga.

Idag ger jag mej själv en klapp på axeln och säger att jag gjorde bra ifrån mej....


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej

jag försöker samla alla som gillar bodyrock och bor i Sverige i en egen facebook grupp.

Gå gärna med!

Hälsningar

Nina

2011-03-05 @ 19:12:47
URL: http://www.alltelleringet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0