Korvspett

Grillining när den inte är så avacerad. Jag har en förmåga att allltid göra lite mer invecklade maträtter. Men här kommer ett schysst recept på enkel grilling med korv. Gurkröran som serveras tillär inte min favorit och nästa gång kommer jag göra en annan röra istället. Men smaken är som baken så den kanske passar någon annan.


400 g god korv (min favorit är frankenfurt korvar)
1-2 röda paprikor
Halloumiost
Körsbärstomater

4-6 stora potatisar
1/2 tsk salt
1 dl cottage cheese, KESO® naturell
2 dl Gratella gratängost
2 msk sesamfrön

Gurkröra:
1 1/2 dl cottage cheese, KESO® naturell
1/2 dl bostongurka
1/2 dl tacosås


Skär korv och övriga ingredienser till spetten och varva allt på spett och grilla det.

Skär potatisen i 1 cm tjocka skivor. Lägg dem i rader på plåten och salta lätt. Blanda cottage cheese och ost i en bunke. Bred det på potatisen och strö över sesamfrön. Stek i mitten av ugnen ca 15 -20minuter.

Blanda cottage cheese med bostongurka och tacosås i en skål. Servera röran till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0