Hat

I vissa fall så önskar jag att det fanns straff som gick ut på att tortera en människa. Just nu är jag så illa berörd och tårarna bara rinner nerför kinderna. Jag anser att Christine Schurrer är en av dessa människor som borde få det hårdaste sraffet som kan utdelas. Jag vet inte om jag anser att ett dödsstraff är rättvist eftersom hon då är död och inte kan pinas.
Jag har precis läst i FUP (Förundersökningsprotokollet) från händelsen i Arboga. Det är det hemskaste jag läst i hela mitt liv. Det är så påtagligt och nära eftersom jag själv var involverad som ambulanspersonal. Tidigare har jag inte orkat läsa allt om händelsen.
Jag beundrar Emma starkt som en av de mest fantastiska människor som finns. Själv skulle jag aldrig kunna låta bli att hata. Vilket mod att klara av att inte hata. För just nu är det mest hat jag känner. Men jag är upprörd nu och förhoppningsvis lugnar det sig snart.

GODE GUD LÅT INGA BARN NÅGONSIN LIDA MER...


Kommentarer
Postat av: Cissi

Har haft funderingar på att läsa hennes bok, men inte vågat ännu. Tror jag skulle kräkas av sorg för hennes skull. Det är helt ofattbart vad människan kan göra.

2011-03-29 @ 23:17:52
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: miranda

Klart du ska läsa hennes bok. Jag rekomenderar den varmt och tycker att man gärna ska köpa den för att sponsra Emma själv. En liten sak man kan göra för hennes skull.

Det är givetvis väldigt hemsk men samtidigt väldigt fin och du kommer få möta en enormt varm och härlig människa.



Jag tycker det är viktigt att få en inblick i hur olika vi människor hanterar en tragedi och hur olika vi hanterar sorg. Det gav mej styrka att inte ta lika allvarligt på alla saker eller irritera mej på småsaker hos människor.



KRAM

2011-03-30 @ 19:45:30
Postat av: Hanna

Jag håller på att läsa boken nu. Har inte kommit så långt ännu, men första gångerna grät jag hela tiden! Rekomenderas!

2011-04-03 @ 18:40:56
URL: http://hanchens.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0