Örebro

Vad tusan händer i vår stad egentligen? Den ena makabra gärningen efter den andra. Igår kom nyheten att "styckmördaren" hade hängt sej i häktet. Idag knivmördas en 24 årig utbytesstudent av en annan utbytesstudent. I häktet sitter Nicklas Eliasson Sveriges värsta våldtäktsman. I Arboga mördades två hjälplösa barn och deras mor skadades svårt för 3 år sen. För inte länge sedan mördades Fuat Deniz på universitetet.

Hur sannnolikt är det att tre personer kopplade till ett och samma universitet mördas brutalt inom loppet av 4 år? Samt ytterligare en person som nu då tagit sitt liv. Universitetet i Örebro borde nu verkligen ha vanan inne med krishantering.
Vad tusan är det som händer? Jag får kalla kårar i hela kroppen. Borde man ta sitt pick och pack och flytta till norrbotten. Är det en tryggare värld för ens barn att växa upp i?
För här känns ingenting tryggt längre.
Kort efter att nyheten att styckmördaren hängt sej i häktet kommit ut fick jag även reda på att en vän till mej dött. Trolig dödsorsak en överdos eller kvävning av sina egna spyor.

Är det här numera vardagsmat som man bara ska acceptera som en del av sitt liv?
Att utgå ifrån sej själv och föröska tänka på hur långt man själv kunna gå i vredesmod. Jag kommer så långt i mina funderingar att jag kanske skulle kunna mörda en groda. Men inte mycket mer. En människa skulle jag kanske kunna ge en ordentlig käftsmäll, men sen skulle jag inte klara av att göra någon värre skada.

Hur kan så många andra människor inte ha denna spärr inom sej? Jag som tänker att de flesta människor har någon form av självbevarelsedrift och begränsing.

Nej jag vill ha kvar mina vackra tankar om denna underbara stad som jag älskar. Så jag ska försöka tänka lite mer på statsparken med den fina blomsterträdgården, rävgången med den sköna utsikten över hjälmaren, oset med alla vackra fina fåglar, den underbara vägen utefter svartån bort mot hästhagen där jag brukar åka inlines eller gamla Wadköping med de gemytliga små röda stugorna eller varför inte vårt finaste, finaste slott beläget mitt i centrum.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0