Tvårätters för familjen

Att laga god middag på kvällen som passar både mej och Matte men ändå känns barnvänligt är svårt. Men jag vill att Minou ska vara allround vad det gälelr maten så oftast brukar hon få äta det vi äter. Får hon inte i sej tillräckligt så får hon välling efter det.

Idag gjorde vi tvårättersmiddag med förrätt och huvudrätt.

Jag trodde aldrig Minou skulle gilla förrätten som var kallrökt lax med citronkräm. Men hon mumsade glatt i sej både sparris lax och tomater.


Kallrökt lax med citronkräm:

Kallrökt lax
Färsk sparris
Salladslök
Cocktailtomater
Cremefraiche
Citron
Dill

Lägg upp kallrökt lax på en tallrik. Koka den färska sparrisen 1 min och snitta upp den. Skär salladslöken grovt, klyfta cocktailtomaterna och lägga alla görnsakerna över laxen. Blanda cremefraiche med dill och pressad citron. Häll över lite av citroncremen på grönsakerna. Servera med ett grillat bröd.

Ser kanske inte mycket ut för världen men är enkelt och väldigt gott.

Huvudrätten bestod av grillspett med kyckling, rödlök och nektariner. Till det gjorde jag en sallad med mango, ruccola, sockerärtor, cocktailtomater, avocado, pinjenötter och walnötter. Till det serverades en youghurrtdresing gjord på turkisk yoghurt med flytande honung och citron i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0