Dokussåpa nörd

Jag erkänner. Jag är galen i alla dokussåpor som går. Allt från ensam mamma söker, bonde söker fru, top model, dating in the dark till robinsson. Jag tycker det är ett utmärkt tidsfördriv som innebär att jag inte behöver tänka värst mycket. Jag kan helt och hållet slappna av och bara finnas till. Det är inte heller så mycket känslor som spelar in. Eftersom jag kan tycka det är jobbigt att se program med sorgliga scenarier eller skräckfilmer där man blir rädd. Jag klarar för övrigt numera inte av att se skräckfilm överhuvudtaget. Skräckfilm som är Mattes favoritgenre.
Matte däremot är mindre förtjust i dessa såpor. Men otroligt nog så har han all förstålese för att jag följer dem och skulle aldrig bråka om tvprogrammen. Jag tror knappt vi någonsin haft diskussion hemma vilket program vi vill se fast vi bara har en tv.
Jag har för övrigt svårt att se på film eftersom det är svårt att få mej tillräckligt engagerad att sitta still så länge. Det är väll mina dampbesvär som spökar:) Förr somnade jag alltid och även på bio därför slutade Matte att vilja gå på bio med mej. Idag är det lite bättre och har iallafall de senaste filmerna orkat hålla ögonen öppna till slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0