Michelingubbar

Hängde en stund på jobbet idag. Vi hade lite internutbildning igen. Fast jag tycker det är ganska skoj. Hade ingen barnvakt så Minousan följde med. Hon behöver lära sej lite också så det var väll bra:) Hon är ju redan världens universitetsbebis. Var med mej på universitet endast några veckor gammal.

Idag var det intraosseös nålsättning på schemat. Alltså en nål som vi borras in i benet ner till benmärgen på patienter som är svåra att sätta en vanligt perifer nål på. Det ska bli intressant, hoppas jag får chans att prova det in real life snart.

Sen fick vi se våra nya kemdräkter som vi ska använda vid kemolyckor. Det var "one size fits all" på dem. Så jag och "Olle" på hundra kilo använder samma storlek på dräkten. Vilket innebär att jag som väger 48 kilo kan få plats i ena fickan på dräkten.


Min kära kollega Peter agerade provdocka


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hahaha! Då är tilloch med icakläderna snyggare...

2010-04-29 @ 14:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0