Natt 913

Nu är det morgon enligt mej. Jag har sovit som en prinsessa helt ostört sen 04.00 imorse. Vi har hållt igång på nattambulansen inatt men ändå lyckats parera körningarna så våra kära kollegor fick sova ostört. Skönt för dem.
Vi hade en riktigt dålig man med rectalblödning (blödning från ändtarmen). Jag har aldrig sett så mycket blod kommit från rectum förut på någon, 4 fulla blöjor fyllda. Stackars man. Han var givetvis påverkad på sina vitala funktioner med ett väldigt lågt blodtryck så det blev ett stort kirurgiskt larm in till akuten. Nu ligger han på IVA (intensivvårdsavdelningen) för fortsatt vård.
Nu har jag några timmar kvar innan jag slutar för detta dygn. Då åker jag till Fjugesta för en trevlig kväll på gropafesten. Black Jack ska spela så det blir säkert en sväng om på dansbanan.

 

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0