Godmorgon idag

Det kanske inte är en tid på dygnet att säga godmorgon men min morgon här hemma är så god så jag vill inte att den tar slut. Jag bestämmer mej för att den fortsätter hela dagen. Jag och Minou är hemma. Bara bara bara hemma. Vi pysslar och städar och lagar mat och bara är. Och jag njuter. Jo jag njuter faktiskt, tro det eller ej. Imorse duschade vi (jag och Minou) samtidigt som jag skurade ducshen, ljusstjärna har satts upp i fönstret, golven har dammsugits och mattan skakats. Igår skulle vi skulle köpa nya ljusstakar men det var tvärslut nästan överallt och de jag hade spanat in på Lågprismagasinet var slut sen länge. Bitter åkte jag hem utan stakar men idag kom iallafall en stjärna upp i ett fönster. Men den lyser inte för jag har ingen glödlampa som passar:( December har jag nu bestämt för att det ska bli en underbar och mysig månad. Den har redan börjat bra.

Tre saker jag njuter av idag:

1. Att bara vara hemma med dotter.
2. Att tända ljuset som ska brinna ner en siffra för varje dag.
3. Att det faktiskt just nu är 16 grader inne och inte 13,8 som imorse.

Kommentarer
Postat av: amanda

nu har jag smygläst så länge så nu får jag faktiskt visa mig !

jag tränade thaiboxning på i3 för dig och johan i våras, och har smygläst din blogg ett tag nu :D



förresten så förstår jag inte hur ni inte dör av köldskador hemma hos er, jag fryser jätte mycket här hemma och då har vi iaf 19-20 grader haha.

2010-12-02 @ 17:12:49
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: miranda

Hej Amanda. vad roligt att duläser min blogg och att höra av dej.Jag kommer absolut ihåg dej. Om det är rätt Amanda jag tänker på. Du körde ett tag men en blond tjejkompis men sen kom du och körde en del själv??? Du är brunett?



jag fattar inte själv at jag inte dör av köldskador för jag är världens mest frusna människa. Men på nått konstigt vis så vänjer jag mej och då gläds jag åt det lilla....

Igår åkte iallafall ett element in på övervåningen så inatt har vi sovit i ett underbart varmt och skönt rum. Det tråkiga blir bara när elräkningen kommer sen:(

2010-12-03 @ 08:42:30
Postat av: Jossan

Kalla hus e ett helsike ! Vi bor i lägenhet nu när vi renoverar vårt torp, och här är det kallhyra ... förra månaden var räkningen på 2000 kr, bävar för nästa :-O ! I torpet kommer vi kunna elda + att vi har luftvärmepump osv så inte lika dyrt där ...

2010-12-03 @ 09:19:19
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Anonym

var har ni torpet Jossan? Låter supermysigt. Är Joel händig? Nu fungerar ju vårvärmeluftpupm pokej men när det närar sej -15 så har den ingen effekt. Är det likadant för er?

KRAM

2010-12-03 @ 13:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0