Getingsvärm

Har precis landat hemma i soffan, full i magen av underbar tacogratäng. Ett dygn på jobbet på nattbilen är till ända. De två första körningarna var personer som blivit getingstuckna. En liten treårig pojk och en äldre dam.

Försökte sova någon timma på natten med blev klockan fyra abrupt väckt av det gälla pipande på sökaren. Höggravid kvinna med värkar. Japp tänkte jag och hoppades på min första förlossning. Men den lilla bebisen hann inte komma ut under färden men det var hur mysigt som helst och sitta där bak och andas ihop med mamman och stötta henne i värkarbetet. Jag vet ju numera hur det går till och det är lättare att sätta sej in i hennes situation och vara det stöd som jag själv hade velat ha. Åhh det var mysigt och jag hoppas allt gick bra för familjen.

Vi hann med ytterligare en getingstucken på morgon kvisten. Problemet var bara att hitta till personen som var i en sommarstuga men inte hade en aning om vart de var. Att de hade druckit några öl gjorde nog inte saken lättare och inte heller att de hade mindre kontroll på höger och vänster:) Men efter 45 minuter lyckades vi iallafall irra oss dit. Sex i morse stöp jag i säng men hade ändå svårt att somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0