Sooovaaa.....

Åhh blir så avundsjuk på alla som får sova på nätterna. Jag längtar efter att på kvällen krypa ner under ett varm täcke, borra in näsan i min platta (egentligen extremt äckliga) huvudkudde. (Jag kan nämligen inte tvätta den för då kommer den inte förbli lika platt längre, så under örngottet är den helt gul av allt kvalsterbajs). Men jag älskar min kudde ändå. Sen vill jag sova hela natten och inte vakna en endaste gång. Jag  vill inte behöva slå upp ögonen förren morgonljusets strimmor väcker mej till liv på morgonen.
Detta är numera en dröm för mej. Jag brukar tänka på alla andra som inte har småbarn och inse att att de inte har den endaste aning om hur underbart de har det och att de verkligen borde njuta varandaste gång som de kryper ner i sängen på kvällen.

Min dotter varknar nämligen mellan 30 min till 2 timmar hela nätterna igenom. Så jag längtar numera till att få gå till jobbet för att eventuelle få en chans att sova några fler timmar i sträck. Jag jobbar på ambulansen och där arbetar vi dygn, vilket innebär att har vi tur så kan vi sova ca fem timmar i sträck på vår jourtid å natten.

Men min dotter är ändå världens sötaste när hon väl sover...



Här ligger mitt risgryn och snusar i sin vagga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0