Vedkapning

Jag vet inte hur mycket jag har engagerat mej in ved sen vi flyttade till hus. Fick ved om jag sågade upp och fraktade hem den själv av min fosterfamilj. Så det pysslade jag och min snälla pappa med ett antal timmar i höstas. Det blev ett antal lass hem till Ölmbrotorp som skulle lastas ur och staplas upp. Sen fixade jag hit en kille som sågade ner fem stora björkar på vår gård. Det blev inte lite ved av dem.
Vi har kvistat träden och sågar upp mycket av veden men de stora stockarna måsta klyvas.
Jag har lånat en klyv (troligtvis världens minsta) av min rara granne. Den är så liten att vi endast kan klyva de minsta av de största stockarna.
Så det har jag och min fader gjort under eftermiddagen. Minou har roat sej med att sitta på en filt och titta på. Men hon tröttanade ganska fort på det så det blev ett rännande mellan henne, vedstockarna och klyven.




En halvglad liten fröken fräken

Det finns några stockar kvar att klyva + ett antal i skogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0