Praktik

Sitter här på ambulansstationen i Kopparberg. Det är mitt första pass som student här i norra länsdelen. Jag kommer vara här den kommande en och en halv månaden framöver. Växlande kommer vi rotera runt på Lindesbergs, Noras och Kopparbergs stationerna.
Egentligen är det mesta sig likt men utrustning, rutiner och behandlingsriktlinjer skiljer sej faktiskt mer åt än jag hade trott. Jag har tänkt genomföra en bra och dålig lista med de olika stationerna Örebro kontra Lindesberg. Den kommer när jag blivit lite mer hemmastad här och fått prova de olika arbetssätten.

Vi bor i en mysig och stor lägenhet. Jag har inhandlat lite gott att äta och precis spanat in kvällens tvtablå. Det var inte så mycket i min smak men tänkte kolla in programmet Gumball 3000 med Erik & Mackan på Tv 6 klockan 22.00.

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0