Arbetsnarkoman

Jag har kommit in i nån arbetsnarkomani period. Har typ bott på jobbet senaste veckan. Jag har iallafall varit där varje dag. Jag har varit två dagar i kommunen och resterande fem på ambulansen. Två dygn och en dagtur på ambulansen och det var de sjukaste dygnen jag haft där under mina tre år. Vi arbetade konstant från det att jag gick på mitt pass tills jag klev av med undantag för min jourtid då jag snöt några timmars sömn. Så många pass i rad och med den arbetsbelastningen. Jag är helt slut när jag kommer hem. Men när man väl är på arbetet så går någon liten duracellkaninsmotor igång inuti mej och den bara kör och kör tills passet är över.
Även omdet stundtals är jobbigt och man blir trött av att alltid var alert och redo så älskar jag mitt jobb och stormtrivs där tillsammans med alla "gubbar".

Men en sak som jag har svårt att förstå men som är så otroligt vanligt att ni inte tror det är sant är alla dessa människor som låtsas och spelar att de är sjukare än de är. Det har hänt att någon person har kissat på sej med flit för att den låtsades vara medvetslös. Jag har hämtat så många människor som har spelat medvetslösa så det är otroligt. Jag skäms ibland på deras vägnar. Men man måste alltid vara profesionell i situationen men man försöker tala dem tillrätta och oftast så burkar de tillslut svara och vara samarbetsvilliga. Jag har faktiskt ingen lust att bära ner en människa tre trappor för att han eller hon inte på fri vilja vill gå fast att kapaciteten finns där.

Det är oftast inte för ett ganska vant öga nämnvärt svårt att bedömma om en människa är medvetslös på riktigt eller inte. Blinkreflexen är nämligen väldigt svår att viljemäsigt styra. Och ett tips om ni tänker försöka er på att spela medvetslösa är att inte spjärna emot med ögonlocksmuskeln när man försöker att öppna ögat på er....:)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Är du sann. Spelar folk typ sjuka alltså? Varför i hela fridens namn undrar jag??? Så coolt är det väl inte att åka ambulans eller?

2011-04-15 @ 21:47:10
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: miranda

hhihi ja det är faktiskt så sant så. Säkert varje arbetspass så hämtar man någon som spelar sjukare än de är. Många tror jag gör det inför anhöriga, omgivningen mestadels. Sen hörde jag någon som berättade att folk från Iran ofta agerar på det viset därför att ska man få någonsjukvård överhuvudtaget i deras hemland så måste man vara riktigt sjuk så därför beter de sej så. Sen är många människor från andra kulturer mer utåtagerande och lever ut minsta lilla smärta vilket vi svenskar oftast inte gör på samma sätt...

2011-04-17 @ 20:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0