Milano egentligen

Det började inte alls bra. Kvällen innan avresa skulle jag checka in via internet. Klockan var 21.30. Upptäcker att mittpass gick ut i oktober 2010. Smått panik utbröt. Ringde, ringde och ringde för att försöka lista ut om jag kunde skaffa ett provisoriskt pass. Efter ett antal telefonsamtal och vidarekopplingar fick jag fram att jag skulle hinna skaffa passet på flygplatsen innan avresan för en liten nätt summa av 980 kronor.

Vi kom fram tillMilano och hittade till vårt hostel. Jag hade bokat ett rummed dubbelsäng men när vi tittade in på rumemt så stod det två enkelbäddar där. Lite morrande spåpekade jag detta för personalen och då fick vi byta rum. Jovisst det rummet hade en dubbelsäng men rummet var storleksmässigt som en bunker. Fönstrena var igenbommade. Trafiken passerade precis utanför och det kändes som att vi hade en fläkt blåsande på oss men det var bara ena fönstret som inte riktigt höll tätt. Vi frös konstant under resan och särskilt när tid tillbringades på rummet.

Att vi sedan hamnat i en av Italiens dyraste städer där en 33 cl öl kostade 100 kronor gjorde inte vårt humör bättre. Vi hade inte ens lust att supa oss fulla för den summan pengar vi skullel behöva punga ut med. Schysst shopping i modemetropolen Milano. Jovisst om man är miljönär och mer än gärna lägger minst 15 000 på en väska. Efter att vi gått runt i staden två dagar och inta haft råd eller lust att handla nått så var vi ganska uttråkade på den. Vi tänkte spendera en kväll med ett skönt biobesök men då italienarna vägrar överge sitt modersmål och därför dubbar alla sina filmer blev även det ganska uteslutet på vår att göra lista.

Vi lyckades iallafall hitta till ett par bra restauranger så vi fick ånjuta både tapas och äkta italiensk pizza med deras underbara ostar.

Men efter två dygn var vi båda ledsna på Milano och längtade hem. Så det slutade med att vi köpte nya biljetter hem till Svedala och kom hem ett dygn tidiagre än beräknat.

Så om jag blir bjuden på en resa till Milano nån gång kommer jag nog säga tack men nej tack....


Katedralen Duomo som är världens tredje största var riktigt mäktig.




God tapas och öl....
på papptallrikar:)


Påtvingad duvmatning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0