OST TACK


Håll dig smal - ät en ost


Kalcumrik kost kan hålla dig smal. Kalcium binder fett, vilket kan hjälpa dig att hålla nere vikten.



En del studier har visat att personer som äter en kalciumrik kost, håller sig smalare än de personer som får i sig mindre med kalcium från maten.
En förklaring är att kalcium binder fett i tarmen, så att fettet inte tas upp i kroppen. I en undersökning studerades hur mycket det ger att äta kalciumrikt respektive kalciumfattigt under sju dagar.
Magra mejeriprodukter

Forskarna upptäckte att om man äter 2 200 mg kalcium från magra mejeriprodukter, så fördubblar man fettförbränningen jämfört med om man bara äter 700 mg kalcium.
Undersökningen visade även att vikten kan minska med två kilo per år, om man ser till att få i sig mycket kalcium.

Vilken underbar artikel jag hittade i dagens Expressen.
Jag bara tackar och fortsätter knapra på mina ostar.....Utan ost kan jag inte leva.


Kommentarer
Postat av: Jossan

jag kör lchf sedan två veckor, de rekommenderar ju ost som en bra fetkälla så jag tror helt klart på det !

2011-01-21 @ 17:52:04
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Maria Å

Ja då njuter både du och jonna nu va =)

2011-01-21 @ 19:17:59
Postat av: Jonna

Titta på mig. Jag äter ost i mängd var dag och ändå ser ut som jag nyss kommit från gymmet... ;) Hihi

2011-01-21 @ 19:53:49
Postat av: Maria Å

ja jonna det är inte rättvist ;-)

2011-01-21 @ 21:38:37
Postat av: miranda

Du får återkomma Jossan och berätta hur LCHF metoden fungerar för dej. Jag har ju inte det problemet utan jag verkjar ha den största förbränningenihistorien så jag kan stoppa i mej det mesta utan att gå upp ett gram. Det är inte alltid skoj det heller. Så därför kan jag med gott samvete köra HCHF (high calorie high fett) metoden:)Eftersom jag älskar både fett i ex ost och pasta och potatis. Men jag har hört att LCHF metoden fungerar bra.



Jonna: Jag kan inte direkt hålla med dej att det ser ut som att du kom direkt från gymmet....lite för höga tankar om din kropp har du nu allt....eller fråga boy vad han säger:)

2011-01-22 @ 13:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0