Syster lat!

En av de lataste personerna jag känner är min kära syster. Törs knappt skriva om det eftersom jag vet att hon läser min blogg ibland. Men jag är modig och hoppas att jag inte blir halshuggen senare.

Hon gör absolut minsta möjligaste motion som hon kan. På sin höjd kan hon gå en promenad ibland. Hon försöker alltid finna genvägar för att undvika extra motion så långt hon kan. Hon är så lat ibland att hon inte orkar gå upp och släcka lampan när hon ligger i sängen utan låter den vara tänd istället....:)

Nu har hon köpt hem en motionscykel till familjen och jag gissar att den kommer damma igen ganska snart. Tror faktiskt att hon också tror det. (Undra om hon cyklat på den någon gång hittills?) Ett motto som en annan i min närhet ofta brukar använda är "Den late är den smarte" och det borde kanske Jonna anamma också:)

Puss älskar dej syster yster!

Så njut av denna bild för den hör inte till vanligheterna (Hon cyklade i max två minuter när bilden togs)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Det är fult att ljuga!

Det om lampan stämmer inte alls.... ;)

Puss!

2011-01-10 @ 16:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0