I lova Croatia

Min mamma och jag har varit i Kroatien. Vi betalde 960 kr för flyg till Zadar tur och retur för båda. Boende kostade ca 300 kr för ett lägenhetsrum med sovrum, vardagsrum, köksdel och balkong. Vi hyrde bil för ca 350 kr dygn och åkte runt på kusten. Ett helt underbart land. Varmt, god mat, trevligt folk, massor att upptäcka och göra.





Vår första anhalt Bebinje en liten by ett par km söder om Zadar.





Vi besöker den kända nationalparken Krka. Fantastiskt fina vattenfall och underbar grönska.











Jag passade på att ta ett dopp vid vattenfallet.









Vår andra sovanhalt. Detta var vår utsikt från balkongen. Nin hette det lilla samhället.



Vårt boende.







Roadtrip på väg till ytterligare en nationalpark. Cool vyer när vi gled över bergen.





Jag har dumpat min mor en bit ner och begav mej den sista timmes vandringen själv mot toppen och droppstensgrottorna.



Äntligen uppe på toppen efter en språngmach...



Häftiga grottor blev belöningen på toppen. Nervägen gick i springfart. Kunde knappt gå dagen efter pga av träningsvärk och alla annan möjlig värk i kroppen efter mitt maraton i bergen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0